Esitettävästä asiasta voidaan tehdä vaikka näytelmä, lyhytelokuva tai keskustella asiasta haastattelun tai paneelikeskustelun muodossa. Monelle asiantuntijalle haastattelu on paljon rennompi muoto, jossa kameroiden läsnäolon voi parhaimmillaan unohtaa.
Videota kannattaa aina rikastuttaa erilaisilla kuvilla, animaatioilla, graafisilla elementeillä tai taustakuvituksella niin, että ne tukevat ja vahvistavat omalta osaltaan kerrottavaa viestiä. Green screen -studiossamme voit itse helposti valita miljöön tai jopa aikakauden, jossa esiinnyt.
Taltioinnin ja käsikirjoitetun videon ero on se, että taltioinnissa tallennetaan esitys sellaisenaan mahdollista jälkikäsittelyä varten. Se voidaan myös julkaista sellaisenaan. Katsojan mielenkiinnon ylläpitämiseksi tallenne kannattaa kuitenkin pilkkoa pienempiin osiin.
Suorat lähetykset ovat muodikasta nykypäivää. Usein toimivampi vaihtoehto livelähetyksille on hyvin suunniteltu ja käsikirjoitettu nauhoitus, joka teknisesti vain jaetaan kaikille samaan aikaan. Livelähetyksen tuntua voidaan lisätä esimerkiksi ottamalla käyttöön reaaliaikainen chatti – tai järjestämällä esityksen jälkeen erillinen kyselytunti asiantuntijoille. Näin varmistat sekä laadukkaan viestin että kyselymahdollisuuden.
Taltiointi on eräänlainen livetilaisuuden jälkilähetys ja siksi se sopii erityisesti seminaarien, tapahtumien tai esitysten videointiin.
Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa ja video enemmän kuin tuhat kuvaa. Video on tuttu ja turvallinen tapa esitellä… no, lähes mitä vaan. Videon viestiä voidaan vahvistaa ja rikastuttaa erilaisten tehokeinojen avulla. Videoon voidaan myös yhdistää animaatioita tai animaatioon videoita – näin saadaan aikaan vaikuttava ja erottuva esitys.
Hyvin käsikirjoitetut videot ovat edelleen yksi parhaita tapoja saada viesti perille.
Haastattelut ja paneelikeskustelut ovat kiinnostava ja helppo tapa esitellä asioita. Haastattelun etuna on se, että haastattelija huolehtii siitä, että kaikki oleellinen asia tulee varmasti sanotuksi. Haastattelija voi myös parhaimmillaan rentouttaa esiintyjän puhumaan luonnollisesti kameran edessä.
Paneelikeskustelussa erilaiset näkemykset ja mielipiteet tulevat monipuolisesti esille. Asiantuntevan vetäjän johdolla keskustelu sujuu juohevasti ja mukaansa tempaavasti.
Haastattelut ja paneelikeskustelut ovat luentoja luontevampi tapa esitellä uusia asioita ja näkökulmia.
Kuvaruutunauhoituksen avulla esittelet havainnollisesti ja tehokkaasti mitä tahansa ohjelmaa tai käyttöjärjestelmää omalta tietokoneruudultasi. Se sopii hyvin myös webinaarien, kokousten ja koulutusten tallentamiseen.
Kuvaruutunauhoitus tehdään esimerkiksi Skypen/Teamsin välityksellä, nauhoitukset voidaan tehdä vaikka suoraan työpisteeltäsi.
Video jälkikäsitellään ja siihen lisätään tarvittaessa tekstejä ja erilaisia efektejä. Niiden avulla saat katsojan huomion juuri oikealla hetkellä oikeaan kohtaan. Kuvaruutunauhoitukseen voi myös lisätä toista videokuvaa tai vaikkapa animaatioita.
Kuvaruutunauhoituksen avulla voit toteuttaa esimerkiksi havainnollisia video-ohjeita, perehdytysmateriaaleja tai vaikka tallentaa ”hiljaisen tiedon” vuorovapaalle tai eläkkeelle jäävän henkilön työtehtävistä.
Tarinalliset videot ovat vaikuttava ja tehokas tapa kertoa asioista. Hyvät tarinat muistetaan pitkään. Tarinan avulla voit esitellä yritystäsi, tuotteitasi ja palveluitasi, tai kouluttaa henkilöstöäsi ja asiakkaitasi. Hyvin kirjoitettu tarina on kuin pieni elokuva.
Tarinoita voi olla useita tai niistä voi koostua sarja, joka koukuttaa katsojansa. Katsoja voidaan myös osallistaa tarinaasi: Hänelle voidaan antaa sen edetessä erilaisia vaihtoehtoja, jotka vaikuttavat tarinan juonen kulkuun ja mahdollisesti myös lopputulokseen.
Näytelmävideoihin voidaan yhdistää muitakin elementtejä aina animaatioista digitaalisiin efekteihin. Tai voihan elokuvan tehdä animaationakin.
Näytelmät ja elokuvat ovat mukaansatempaava ja vaikuttava tapa koukuttaa katsojansa. Ne ovat omimmillaan brändityössä, perehdytyksessä sekä uusien tuotteiden ja toimintamallien lanseerauksessa.
Koukuta ja hypetä kalenterilla!
Mikä saa odottamaan joulua niin kuin joulukalenteri? Nyt voit luoda saman innostuneen odotuksen paitsi jouluna, myös jos tulossa on juhlat, tuotelanseeraus tai futisturnaus.
Luukkujen sisältönä voi olla yhtenäinen tarina, tuotteiden ja palveluiden esittelyjä, koukuttavia tarjouksia, henkilöstön esittelyä, kilpailuja tai vaikka moniosainen tarinallinen peli. Sitoutat katsojan samalla käymään sivuillasi joka päivä. Voit myös innostaa yleisöäsi joko toivomaan sisältöä tai keskustelemaan siitä somessa. Markkinatutkimusta parhaimmillaan…
Voit tehdä kalenterin yhdessä vaikka naapurin tai naapuriyrityksen kanssa, sillä saatte viestinne toistenne asiakkaille ja seuraajille. Todellinen win-win. Ja jos luukut loppuvat kesken, jouluhan jatkuu loppiaiseen. Luukkuja voikin olla vaikka juhannukseen saakka!
Ilahduta, sitouta, yllätä!
Haluatko että joulutervehdyksesi muistetaan? Animaatiovideo, jossa näköisesi hahmo toivottaa hyvät joulut omalla äänelläsi, säväyttää varmasti. Ei tarvita osoitekirjaa, postimerkkejä tai kirjekuorten nuolemista – video kulkee minne tahansa Joulupukin nopeudella!
Näin helppoa se on: tarvitsemme vain äänitervehdyksesi ja valokuvasi. Teemme sinulle unohtumattoman ja henkilökohtaisen videoviestin, tiedostona tai vaikkapa vietynä YouTubeen. Voit sitten lähettää tervehdyksen sähköpostilla tai jakaa sitä sosiaalisessa mediassa. Korttisi tavoittaa rajattoman määrän vastaanottajia nopeasti ja vaivattomasti!
Voit valita suosikkisi valmiista korttipohjista, tai voimme tehdä Sinulle täysin uniikin tervehdyksen musiikkeineen kaikkineen. Tästä ei brändityö parane!
Onpa sitten juhla tai juhannus – tai haluat esitellä itsesi uudella tavalla – tässä sinulle säväyttävä vaihtoehto.
Täytä lomake tai ota suoraan yhteyttä:
info@toplinemedia.fi
+358 400 889 677
Voit varata myös ilmaisen 15 min konsultaation
Pysy ajantasalla ajankohtaisista asioista ja tilaa uutiskirjeemme.
Lisätietoja palveluistamme selattavassa esitteessämme (Issuussa)